Er du i tvivl om, hvordan billetscanningen foregår? Her finder du en trin-for-trin guide.
1. Hvordan kan en deltager tilgå sin billet?
Der er flere måder for en deltager at tilgå og vise sin billet gennem Studiz-app'en:
Deltagerne kan se en oversigt over alle sine billetter og tilgå QR-koder under "Mine billetter", som de finder under "Andet"-siden i Studiz-app'en.

Deltagerne kan også vise billettens QR-kode ved at vælge arrangementet på listen ved det digitale studiekort.
Billetten kan også printes ud, hvis man er logget ind på Studiz på sin PC.

2. Hvordan scanner jeg en billet?
Billetkontrollører kan blive tilknyttet til et specifikt arrangement via uddannelsesinstitutionens administrationsside på Studiz.
Billetkontrollører skal have en verificeret profil i Studiz-app'en for at kunne kontrolløre billetter og scanne QR-koder.
Billetkontrolløren kan vælge mellem to forskellige scanningsmetoder.

Billetkontrolløren kan også se en oversigt over alle deltagere og manuelt registrere dem med blot et swipe.

3. Hvordan tjekker jeg, om billetten er gyldig?
Afhængigt af den valgte scanningsmåde vil skærmen vise:
• Den normale scanningsmåde vil vise profilbillede, navn, alder og billettype for den enkelte deltager.
• Ekspres-scanningsmåden vil kun vise, hvorvidt billetten er gyldig eller ikke.
Billettens gyldighed er indikeret af farverne:
Grøn - billetten er gyldig.

Gul - billetten er allerede blevet scannet.

Rød - billetten er ikke gyldig/associeret med dette arrangement.
